Cultura nu înseamnă să citeşti mult, nici să ştii multe; înseamnă să cunoşti mult. - Fernando Pessoa
Cultura e aflarea mai mult sau mai puţin conştientă a esenţei lucrurilor.
Copiii romani sunt incarcati cu materii atat de multe si atat de diverse, incat nici profesorii, nici scolarii nu se pot orienta in capetele lor. Acesti copii nu invata nimic, pentru ca memoria nu pastreaza nimic nepriceput, nerumegat, unde interesul viu si judecata copilului n-au jucat nici un rol....
Educatia nu reprezinta ce ai putut sa memorezi, si nici macar cat de multe stii. Educatia iti permite sa diferentiezi cunoasterea de necunoastere.
Cât de necesar e un tată, cât de mult necesară o mamă când eşti copil şi ai nevoie de sprijin, de îndrumare, de dragoste. Când unul nu e, e ca şi cum ai avea doar un braţ, pui în el toată energia, toată speranţa. Când nu ai niciun părinte...
Căci ca şi cum, dacă aţi făcut mâncăruri multe şi foarte bune şi bine mirositoare, mai târziu însă amestecaţi în ele ceva urât, toate netrebnice le faceţi, tot aşa şi în cuvinte. Dacă mai înainte aţi vorbit cuvinte cum...
Cel ce-şi drămuieşte cuvintele este o comoară. Măsurarea cuvintelor este cea mai preţioasă măsură. Dacă eşti bârfitor, în curând lumea te va bârfi şi mai mult. (Hesiod)
Acum copile, soarbe cu sufletul curat cuvintele; acum oferă-te celor mai buni (ca tine): Vasul nou va păstra mult timp mirosul de care a fost pătruns pentru întâia oară. (Horatius)
Cei mai multi dintre noi ajungem parinti inainte de a inceta sa mai fim copii.
Unul din paradoxurile vietii este acela ca cei tineri vor sa fie putin mai in varsta,
iar cei batrani vor sa fie cu mult mai tineri.
Multi oameni se pastreaza inca tineri la saptezeci de ani, pentru ca stiu sa rada sanatos de aceia care au imbatranit deja la douazeci.
Cultura nu înseamnă să citeşti mult, nici să ştii multe; înseamnă să cunoşti mult. - Fernando Pessoa
Cultura e aflarea mai mult sau mai puţin conştientă a esenţei lucrurilor. - Vasile Băncilă
Profesorul: "Jenkins, de ce nu te alaturi discutiei?"
Elevul: "Invat mai mult ascultand, domnule profesor,
Nimeni n-ar trebui sa mearga la scoala ca sa ajunga sa castige mai multi bani. Adevaratul scop al educatiei nu este sa castigam mai mult, ci sa stim mai bine ce sa facem cu ceea ce castigam.
Sub providenta lui Dumnezeu, viitorul unei natiunii nu depinde atat de mult de nivelul academic al scolilor ei, ci de nivelul educatiei crestine predate copiilor.
Între acestea, drumul m-a învăţat cât de multe lucruri de prisos avem şi cât de uşor am putea lepăda prin judecată acele lucruri, pe care, dacă ni le ia vreodată necesitatea, nu simţim că ne-au fost luate. (Seneca)
Cusurul învăţăturii târzii este acesta, că ceea ce n-ai învăţat niciodată şi ai ignorat mult timp, când, în sfârşit ai început s-o ştii, ţii mult s-o spui oriunde şi în orice împrejurare. (Gellius)
Nu va mandriti cu predarea unui mare numar de cunostinte. Starniti numai curiozitatea. Multumiti-va sa deschideti mintile, nu le supraincarcati. Puneti in ele scanteia.
Copii au nevoie mai mult de modele decat de critici.
Scopul programului meu nu este de a-l invata pe copil multe lucruri, si de a nu lasa sa-i patrunda in creier decat idei juste si clare. Chiar daca nu o sa stie nimic, putin imi pasa; totul este sa nu se insele; nu il invat unele adevaruri decat pentru a-l feri de greselile pe care le-ar putea invata...
Există tineri cu minte multă şi bătrâni lipsiţi de minte; nu timpul te învaţă să gândeşti, ci firea şi educaţia timpurie. (Democrit)
A creşte copii este un lucru riscant, căci reuşita depinde de multă trudă şi grijă, iar nereuşita întrece orice altă durere. (Democritus)
Un snob este un om care a fost educat mai mult decat ii permitea inteligenta.
Nu ma ingrijorati din cauza problemelor voastre de matematica. Va asigur ca ale mele sunt sunt mult mai mari
Educatia nu reprezinta ce ai putut sa memorezi, si nici macar cat de multe stii. Educatia iti permite sa diferentiezi cunoasterea de necunoastere. Anatole France
Copiii romani sunt incarcati cu materii atat de multe si atat de diverse, incat nici profesorii, nici şcolarii nu se pot orienta in capetele lor. Acesti copii nu învata nimic, pentru ca memoria nu pastreaza nimic nepriceput, nerumegat, unde interesul viu si judecata copilului n-au jucat nici u...