Copiii romani sunt incarcati cu materii atat de multe si atat de diverse, incat nici profesorii, nici scolarii nu se pot orienta in capetele lor. Acesti copii nu invata nimic, pentru ca memoria nu pastreaza nimic nepriceput, nerumegat, unde interesul viu si judecata copilului n-au jucat nici un rol....
Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l castigam !
Cât de necesar e un tată, cât de mult necesară o mamă când eşti copil şi ai nevoie de sprijin, de îndrumare, de dragoste. Când unul nu e, e ca şi cum ai avea doar un braţ, pui în el toată energia, toată speranţa. Când nu ai niciun părinte...
Acum copile, soarbe cu sufletul curat cuvintele; acum oferă-te celor mai buni (ca tine): Vasul nou va păstra mult timp mirosul de care a fost pătruns pentru întâia oară. (Horatius)
Cuvantul evreiesc pentru parinte este "horim" care deriva de la "moreh", invatator. Primul si cel mai mare invatator al copilului trebuie sa se afle in familia lui.
Un copil care invata doar la scoala este un copil fara educatie.
Scopul programului meu nu este de a-l invata pe copil multe lucruri, si de a nu lasa sa-i patrunda in creier decat idei juste si clare. Chiar daca nu o sa stie nimic, putin imi pasa; totul este sa nu se insele; nu il invat unele adevaruri decat pentru a-l feri de greselile pe care le-ar putea invata...
Copilul ajunge pentru părinţii săi, după educaţia care o capătă: răsplată sau pedeapsă. (Rousseau)
Căci lăsând pe tineri să fie crescuţi cât se poate de rău şi încă din cea mai fragedă vârstă să se strice încetul cu încetul, spre a-i pedepsi apoi, când, ajungând oameni în toată firea, săvârşesc crimele ce-au încolţit...
Mintea unui copil este o pagină albă, pe care putem scrie aproape tot ce voim; dar odată ce am scris, cerneala aproape că nu se mai poate şterge. (Lubbock)
Oaspetele, copilul, regele şi soţia nu (vor să) ştie dacă ai sau n-ai; ei repetă mereu: “dă” (şi iar) “dă”. (Canakya)
Îndoaie copacul cât este mic; învaţă copilul până nu a crescut mare. (japonez)
viata intreaga inveti ca sa ajungi ceva, si cand crezi ca ai terminat, iar trebuie sa inveti. Si daca mereu inveti, cand te opresti, tot nimic nu esti. Si atunci iti aduci aminte ca ai uitat sa fii copil! De ce? Fiindca invatai!
Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l castigam !
Copiii romani sunt incarcati cu materii atat de multe si atat de diverse, incat nici profesorii, nici şcolarii nu se pot orienta in capetele lor. Acesti copii nu învata nimic, pentru ca memoria nu pastreaza nimic nepriceput, nerumegat, unde interesul viu si judecata copilului n-au jucat nici u...